12 March 2012

pergorbanan seorang ibu by syafiqah


Ibu..
walaupun sudah seminggu pergiaan ayah,namun susah untukku menipu diri ini bahawa ini adalah mimpi..tapi aku hanrus menerima kanyataan bahawa ianya adalah benar dan walaupun pahit untuk ditelan..

ibu...
aku tahu tanggungjawabmu beditu besar sekali untuk membesarkan kami adik-beradik setelah ayah pergi... daripada seorang suru rumah kini menjadi penanggung kami adik-beradik...tiada kata bersusah payah ataupun penat yang keluar dari mulutmu ibu demi menyekolahkan kami..

ibu...
percayalah,  tiada siapa yang dapat mengantikan tempatmu di hati kami..doa mu setiap hari mengiring kami di sekolah dan menjadi 'tiket' emas buat kami adik-beradik meneruskan cita-cita kami untuk menebus pengorbanan ibu selama hari ini.

ibu...
love you so much....tiada apa yang dapat diucapkan kepadamu atas pengorbananmu melahirkan,membesarkan dan menyekolahkan kami menjadi insan yang berilmu untuk bangsa,agama dan negara. syurga itu di telapak kakimu ibu..
Terima kasih daun keladi,ada masa datang lagi

1 comment:

  1. tiada apa yg lebih mmbahagiakan hati seorang ibu,mlainkan doa seorang anak yg soleh....

    pabila mati seorang anak adam,maka trputuslah segala amalannya kecuali 3 prkara,sedekah jariah,ilmu yg brmanfat, dan doa anak yg soleh...
    (huraian hadith)

    ReplyDelete